Książki

Przy tworzeniu listy tytułów nie wykorzystano danych, pochodzących z wyszukiwarek ani specjalnych algorytmów. Wybór jest absolutnie subiektywny.

Fritz Kahn

Uta and Thilo von Debschitz

Interesująca monografia o pracach Fritz'a Kahn'a- pioniera infografiki, prekursora nowoczesnej wizualizacji danych.

Data wydania: 2013
kup w: amazon

Nasza ocena: 5

The Best American Infographics 2013

Gareth Cook

Książka prezentuje najlepszei najbardziej kreatywne infografiki z ostatniego roku.

Data wydania: 2013
kup w: amazon

Nasza ocena: 4

A Logo for London

David Lawrence

Książka opisuje historię i rozwój logo londyńskiego metra, które stało się ikoną komercyjnego designu, oraz bada jego wykorzystanie w wielu działaniach przedsiębiorstwa, jak również jego szerokie wpływy kulturowe.

Data wydania: 2013
kup w: amazon

Nasza ocena: 5

100 Illustrators

Steven Heller

Prezentacja profilów i portofolio najważniejszych i najbardziej twórczych współczesnych ilustratorów z całego świata.

Data wydania: luty 2014
kup w: amazon

Nasza ocena:

Proud Too Be Weirrd

Ralph Steadman

Narracja w pierwszej osobie zabiera czytelnika w literacką i wizualną podróż po znanych i prowokacyjnych pracach Ralph'a Steadman'a, czemu towarzyszy jego sarkastyczny dowcip, szczere poglądy polityczne i wyjątkowe poczucie humoru

Data wydania: 2013
kup w: amazon

Nasza ocena: 5

Critiqued: Inside the Minds of 23 Leaders in Design

Christina Beard

Opis designerskiego interacyjnego ekseperymentu przeprowadzonego przez Christin Beard, w który zostali zaangażowani czołowi projektanci, pisarze i kuratorzy. Eksperyment został przedstawiony cześciowo jako pamiętnik i częściowo jako wywiad, co daje czytelnikom wgląd w proces twórczy i osobowość każdego uczestnika.

Data wydania: 2013
kup w: amazon

Nasza ocena: 5

The Art of Rube Goldberg

Jennifer George

Rube Goldberg był najbardziej znanym rysownikiem swego czasu. W publikacji zostały opisane wszystkie aspekty jego kariery, od pierwszych rysunków publikowanych w licealnej gazecie i studenckim roczniku po jego kultowe wynalazki, komiksy i pracę reklamową, a także zostanie laureatem nagrody Pulitzera, dzięki jego karykaturom politycznym . Dodatkowo publikacja zawiera eseje, rzadkie fotografie, listy, pamiątki i patenty.

Data wydania: 2013
kup w: amazon

Nasza ocena: 5

I Wonder What It’s Like To Be Dyslexic

Sam Barclay

Książka brytyjskiego grafika, który od dziecka zmaga się z dysleksją. W publikacji używa pomysłowej typografii, aby zwizualizować, jak to jest radzić sobie z tym zaburzeniem na codzień- słowna przypominają sterty abstrakcyjnych kształtów zamiast jasnych jednostek znaczeniowych.

Data wydania: styczeń 2014
kup w: reedeeng.com

Nasza ocena: 

Go: A Kidd's Guide to Graphic Design

Chip Kidd

Rzetelny podręcznik napisany przez znanego grafika wyjaśniający podstawy designu, czyli wszystko o typografii, kolorze, formie, treści i koncepcji.

Data wydania: 2013
kup w: amazon

Nasza ocena: 4

Storytelling: Branding in Practice

Klaus Fog, Christian Budtz, Philip Munch, Stephen Blanchette

Książka o budowaniu marek poprzez opowieści. Przedstawione są praktyczne narzędzia, które stanowią punkt wyjścia dla firm, które chcą opowiedzieć własne "story".

Data wydania: 2010
kup w: amazon

Nasza ocena: 5

Godzina dziennie z Web Analytics

Avinash Kaushik

Czy da się wyłącznie z tą książką stworzyć "dobrą strategię e-marketingową" jak pisze wydawca? Raczej nie. Na pewno można się dowiedzieć o analizie ruchu na stronie internetowej więcej, niż w każdej innej książce.

Data wydania: 2009
kup w: helion amazon

Nasza ocena: 4

BrandDigital: Simple Ways Top Brands Succeed in the Digital World (Paperback)

Allen P. Adamson

Pierwsza książka o brandingu i myśleniu o marce w kategoriach Digital. Allen Adamson pokazuje jak marka może angażować, łączyć i zapraszać konsumentów do udziału w komunikacji marketingowej. Książka jest dostępna wyłącznie w języku angielskim.

Data wydania: 2008
kup w: amazon

Nasza ocena: 5

The Information Design Handbook

Jeden z pierwszych podręczników dla projektantów informacji. Jest konkretny i praktyczny. Uczy brać pod uwagę odległość nośnika, kolory, wiek odbiorcy, środowisko i zwraca uwagę czytelników na inne ważne czynniki.

Data wydania: 2008
kup w: amazon

Nasza ocena: 5

Funky Business: Talent Makes Capital Dance (Paperback)

Jonas Ridderstrale, Kjelle A. Nordstrom

Nie pozostawia czytelników obojętnymi, potrafi natchnąć i zachęcić do działania. Autorzy ze Szwecji opisują współczesną gospodarkę. Rysują logiczny i bardzo realny obraz rynku, w którym ważną rolę zaczynały wówczas odgrywać nowe technologie.

Data wydania: 2001
kup w: merlin amazon

Nasza ocena: 5

Diagrams: Innovative Solutions for Graphic Designers

Jessica Glaser, Carolyn Knight

Podobnie jak wcześniej opisywana przez nas pozycja "Information Design", również ta książka będzie w naszych zbiorach. Z doświadczenia wiemy, że dobrze dobrany zestaw projektów wykresów i diagram zawsze powinien być pod ręką. Na razie ocena 0, gdyż nie trzymaliśmy książki w rękach, ale już nie możemy się doczekać. :)

Data wydania: 2009
kup w: amazon

Nasza ocena: 5

The Advertising Concept Book

Pete Barry

Były dyrektor kreatywny agencji Ogilvy w Londynie i Nowym Jorku stworzył prawdziwy zbiór wiedzy o tworzeniu kampanii. Autorowi udało się opisać metodologię i narzędzia, którymi posługują się stratedzy, copywriterzy czy dyrektorzy kreatywni, i co ważne odpowiednio zilustrować je dobrymi przykładami kampanii. Bardzo praktyczna książka, dzięki której nie tylko dowiemy się na czym polega różnica pomiędzy formatami billboardów w Wielkiej Brytanii i USA, ale możemy poćwiczyć swój angielski i terminologię branżową.

Data wydania: 2008
kup w: amazon

Nasza ocena: 5

The New Typography. A handbook for modern designers

Jan Tschichold

Tytuł po raz pierwszy wydany w 1928 roku. Klasyk literatury. Czytelnik znajdzie w nim bardzo dokładne opisy zasad projektowania i typografii. Ostatnie rozdziały książki zawierają praktyczne porady składu dokumentów biznesowych - od wyboru papieru do prawidłowego stosowania czcionek.

Data wydania: 2010
kup w: art.lebedev store

Nasza ocena: 5

Web Design Index 9

Pepin Press

9. wydanie Web Design Index. Podobnie jak pozostałych osiem, zawiera projekty serwisów internetowych projektantów z całego świata. O dacie publikacji w wydaniu decyduje nie data publikacji serwisu, tylko data otrzymania zgłoszenia przez wydawnictwo. Dlatego trudno mówić o aktualnościach, ale z pewnością jest to dobry zbiór fajnych stron internetowych. Kupiliśmy poprzednie wydania, więc z pewnością do naszych zbiorów trafi i ten egzemplarz.

Data wydania: 2010
kup w: amazon

Nasza ocena: 4

The Internet Case Study Book

Rob Ford & Julius Wiedemann

60 case'ów, 5 rozdziałów: e-Commerce, Corporate Sites, Campaigns, Social Media, Promotional Sites.

Data wydania: 2010
kup w: amazon

Nasza ocena: 4